Tulipa taas kerran todettua se valitettava totuus, ettei suomalaisia yrittäjiä kiinnosta pitää kiinni asiakkaistaan. Olen noin parinkymmennen vuoden ajan ollut säännöllisen epäsäännöllinen MikroBitin tilaaja. Sinänsä lehteä kohtaan minulla ei ole moittimista, mutta kritisoin lehteä myyvää firmaa vähintäänkin kyseenalaisista keinoista "palvella" asiakkaita. Olen tilannut lehteä eri tavoilla. Ehkä viimevuosina useimmin puhelinmyyjältä, mikäli ollut hyvä myyjä ja hyvä tarjous. Vuositilauksinakin minulla on kyseistä lehteä arkistoituna kansioihin melkoiset määrät. MikroBitti kuuluu nykyisin Sanoma Magazinesin valikoimiin. Mutta enää en tilaa. Puhelinmyyjät älkööt vaivautuko. En tilaa mitään lehteä, jonka peruuttaminen on tehty hankalaksi ja maksulliseksi.

Syy miksi suivauduin oli se, että minulle lähetettiin kestotilaus, jota en ole tilannut ja edellisenkin tilauksen piti olla määräaikainen. En nykyisin hyväksy jatkotilaustarjouksia, koska en muista perua niitä ajoissa. Tähän asti ei kuitenkaan ole ollut isompia ongelmia niiden peruuttamisessa. SanomaMagazinen sivuilla kerrotaan, että jos tilauksen haluaa peruuttaa kesken jakson, niin pitäisi soittaa "puhelinpalveluun". Syy selviää miksi, kun kaivaa enemmän tietoa "puhelinpalvelusta". Se on maksullinen ja myös jonotusajalta joutuu maksaa! Onko tuollainen jonotusajalla rahastus edes sallittua? Mikäli on, niin kaikkien kannattaa perustaa "kuuntele kivaa jonotusmusiikkia joutessasi" -palvelu ja kuitata vähällä vaivalla hyvät rahat.

En halunnut maksaa ja lähetin palautetta firmalle palaute
lomakkeella pyytäen peruttaamaan tilauksen. Mitään vastausta ei kuulunut. Sen sijaan postiluukusta kolahti toinen lehti. Lähetin toisenkin palautteen, mutta en jäänyt odottelemaan kolmatta lehteä, vaan soitin peruutusnumeroon, vaikka kismittikin. Jonotusmusiikki tietenkin soi, onhan kyse rahastuksesta. Peruutus sentään onnistui sitä kautta ongelmitta. Tuommoisilla keinoilla ei kuitenkaan lehden levikkiä kasvateta. Aika huvittavaa sinänsä, että automaatti polottaa irtisanontanumerossakin kuinka ei ehditä palvelemaan. Onko niin paljon irtisanojia?