Talousanomat heitti melkoisen läpän  vuoden 2008 jutussaan: Suomi tarvitsee 2 miljoonaa maahanmuuttajaa vuoteen 2020 mennessä. Syy, miksi tarvitsee, on väestön ikääntyminen. Työikäisestä 2milj-maahanmuuttajaa-stinyväestöstä on Suomessa huutava pula jo nyt. Voi vain kuvitella miten on asia vuonna 2020

Tulee vähän kiire saada 2 miljoonaa maahanmuuttajaa vuoteen 2020 mennessä. Siihen on enää 6 vuotta aikaa.

Kiristyvillä markkinoilla työurien pidennys, suomalais- ja maahanmuuttaja- työharjoittelijat ja pätkätyöläiset eivät riitä alkuunkaan paikkaamaan väestön ikääntymisestä syntyvää vajetta. Halpatyövoimaa on pakko saada muualta…

Tilastokeskuksen mukaan maahanmuuttajia oli vuoden 2012 lopussa noin 195 500. Mikä lie tämän hetken tilanne, mutta, jos muuttovauhti on ollut noin  7% vuosittain, niin heitä olisi nyt 224 000. Jos vauhti jatkuu samana, niin vuonna 2020 maahanmuuttajia olisi 335 000. Vaikka utopistisesti oletettaisiin, että he kaikki olisivat työmarkkinoiden käytettävissä, niin se on vähän.

2 miljoonaan työperäiseen maahanmuuttajaan on liian pitkä matka.

Toisaalta, jos Suomi helpottaisi työperäisten maahanmuuttoa ja laittaisi viestiä esim.  Somaliaan, että tulkaa pelastamaan Suomi työvoimapulasta, asunto ja ylöspito kuuluu luontaisetuihin, niin eiköhän 2 miljoonaa työperäistä saada nopeastikin kasaan. Eurooppaan ei viestiä kannata lähettää, koska siellä, toisin kuin Suomessa, ei ole työvoimapulaa. Päin vastoin, töitä ei ole tarpeeksi omille kansalaisillekaan.

Käsittämättömästä syystä Suomessakin oli työttömiä ja piilotyöttömiä viime joulukuun lopulla 356 000. Ei pitäisi olla yhtään, jos tarve on 2 miljoonaa. Ulkomaalaisten osuus  työttömistä, 7% mukaan laskien, on 25000. Siis työperätöntä työtöntä. Kun heidät vähennetään summasta, niin suomalaisten työttömien määräksi jää 331000. Se on yllättävän paljon maassa, jossa väestön ikääntyminen vaatii mitä pikimmin 2 miljoonaa työperällistä ulkomaalaista Suomeen töihin.

On loukkaus kutsua suomalaisia työttömiä työperättömiksi. Toisin kuin ulkomaalaiset, suomalaiset eivät ole työperättömiä, vaan syrjäytyneitä. Tai sitten heidän koulutuksessaan on puutteita maailman parhaasta koululaitoksesta huolimatta. Työnantajat mieluummin ottavat töihin työperäisiä maahanmuuttajia, koska heillä on koulutusta.

Moni maahanmuuttaja on suorittanut kotimaassaan yliopistotutkinnon. Kunnat ja yritykset kilvan pestaavat näitä korkeasti koulutettuja maahanmuuttajia pyyhkimään pöytiä, petaamaan sänkyjä, lakaisemaan lattioita, pesemään vessoja ja vanhusten pyllyjä. Työnantajat saattavat maksaa heille pientä korvaustakin.

On siis huomattava, että 2 miljoonaa maahanmuuttajaa tulee olla työperäisiä. Työperättömiä muuttajia ei Suomeen kaivata. He ovat ongelma ja siksi isänmaallisten puolueiden sydämen asiana on pyrkiä rajoittamaan työperätöntä maahanmuuttoa. Mutta, keitä työperättömät maahanmuuttajat tosiasiassa ovat?

Alaikäiset. Toisin kuin halvan työvoiman maissa, ei Suomessa alaikäisillä voi helpottaa työvoimapulaa, joten he ovat työperättömiä, eikä tulisi päästää maahan.
Sairaat. Ehdottomasti työperättömiä. Heidätkin pitäisi käännyttää rajalla.
Vanhukset. Raihnaisemmat voi käännyttää rajalla, mutta hyväkuntoiset voi laittaa esim. lakaisemaan katuja kuin luutamummot entisessä Työläisten Paratiisissa.
Pakolaiset. Hehän pakenevat kotimaansakin töistä, joten..  päätelkää nyt itsekin.
Potentiaaliset työttömät. He ovat työperättömiä. Ei vetele, että Suomeen päästyään ulkomaalaiset alkaisivat eleillä herroiksi sosiaalituilla ja työttömyyspäivärahoilla

Kuilun kuilun reunalla keikkuvaan Suomeen pitäisi saada nopeasti 2 miljoonaa oikeasti työperällistä. Mutta miten erottaa jyvät akanoista? Naamasta. Joten rajaviranomainen voisi helposti estää työperättömien invaasion.

Työperällisiä tarvitaan täyttämään maa, mutta samalla työperättömät halutaan pois maasta. Miten ratkaista ongelma?

Otetaan käyttöön thaimaalainen malli. Annetaan kaikille ulkomaalaisille ”ei-maahanmuuttaja” status. Samalla kaikki ovat työperättömiä, joilla on vain tilapäinen vierailuoikeus. Edellyttäen, että heillä on viisumia hakiessaan rahaa vaadittava määrä. Se ei tuo helpotusta työvoimapulaan, mutta tuo kuitenkin rahaa maahan.

Pakolaisia ja muita rahattomia ei päästettäisi maahan lainkaan. Väkisin tulleet laitetaan vartioituihin leireihin, joista he eivät saa poistua kuin erikoisluvalla. Töitä saa tehdä hakemuksesta, jos viranomainen myöntää luvan ja se hyödyttää jollakin tavalla omaa maata, muuten ei työlupaa myönnetä. Ulkomaalaisten ei anneta ostaa palaakaan maata, eikä anneta heille muitakaan oikeuksia. Avioliitto ei muuta tilannetta. Perheitä ei yhdistetä.

Jos ulkomaalainen alkaa politikoida julkisesti, peritään tuntuva sakko ja karkotetaan maasta. Karkotusta pitää odottaa vankilassa, kunnes karkotettava on maksanut sakot ja maasta poistumiskulut. Presidentin loukkaamisesta rangaistaan vankeudella.

Jos ulkomaalainen haluaa vierailla Suomessa kauemmin kuin kuukauden, esim. puolison luona, sallitaan enintään vuoden mittainen vierailu kerrallaan, jos hakijalla on oleskeluun vaadittava rahamäärä suomalaiseen pankkiin talletettuna. Jos lupa myönnetään, niin  vaaditaan lisäksi ilmoittautuminen poliisille 3 kk välein. Jos vierailija haluaa vierailuluvan aikana poistua maasta ja tulla takaisin, peritään takaisinpääsymaksu. Ellei takaisintuloa lunasta ja poistuu maasta, vierailulupa raukeaa, eikä maahan pääse takaisin ilman uutta viisumia.

Ulkomaalaisilta, jotka eivät ole suomalaisen näköisiä, peritään tuplamaksu turistipaikoissa, luonnonpuistoissa, museoissa, partureissa, lääkärissä, takseissa jne. Oleskeluluvan esittäminen, tai naimisissa oleminen suomalaisen kanssa ei riitä vapauttamaan lisämaksusta. Kansalaisuustodistusta ei tarvitse kysyä, vaan virkailijoilla ja yrittäjillä on oikeus vaatia lisämaksu naaman perusteella.

Kansalaisuutta ei myönnetä ulkomaalaisille kevyesti. Otetaan käyttöön maakohtaiset vuosikiintiöt kuinka monta kansalaisuutta voidaan myöntää. Jos kiintiössä on tilaa, niin harkinnanvaraisesti kansalaisuus voidaan myöntää hakemuksesta, jos hakijalle on sitä ennen myönnetty pysyvä oleskelulupa, jota on kantanut 10 vuotta, sekä ymmärtää ja puhuu suomea sujuvasti, eikä ole tehnyt rikoksia ja maksaa kansalaisuudesta miljoonaa euroa.

Näin ulkomaalaiset tuovat yksinomaan vaurautta Suomeen ja puheet työvoimapulasta ja työperättömistä maahanmuuttajista voidaan lopettaa.

Problem solved!